Budova | A |
Telefon | 588 443 331 |
Traumatologická klinika
Pro pacienty
Pokyny pro hospitalizované pacienty
Co je nutné si vzít s sebou:
Doklady:
- občanský průkaz
- průkaz zdravotní pojišťovny
- průkazy osobního onemocnění - průkaz diabetika, průkaz pacienta užívajícího Warfarin apod.
- doporučení k hospitalizaci od Vašeho ošetřujícího lékaře (neplatí pro akutní stavy)
- výsledky Vašich vyšetření - předoperační vyšetření
- potvrzení PN - pokud již Vám bylo vydáno a jste pracující
- kontaktní adresu a telefon na Vaše rodinné příslušníky
Léky, které pravidelně doma užíváte:
- Seznam léků, které pravidelně užíváte.
- Léky, které nejsou běžné a jejichž objednání v lékárně vyžaduje určitý čas.
Prádlo:
- ručníky
- spodní prádlo
- kapesníky
- přezůvky, ponožky
Hygienické potřeby:
- holící strojek u mužů
- zubní pasta, kartáček na zuby, ústní voda na ošetření zubní protézy
- hřeben
- mýdlo
- toaletní papír
- další hygienické potřeby pro ženy
Kompenzační pomůcky:
Nezapomeňte si s sebou do nemocnice přinést kompenzační pomůcky, které užíváte ve svém běžném životě, např.
- brýle
- zubní protézu
- naslouchadlo
- francouzskou hůl apod.
Dále doporučujeme si s sebou vzít věci na rozptýlení - knihy, časopisy apod.
K hospitalizaci si neberte:
- šperky
- cennosti
- velký obnos peněz
- vkladní knížky a doklady od bankovních účtů
- zbraně
- cigarety, alkohol
- počítač, notebook
Před operačním zákrokem je nutno u žen odlakovat nehty, odstranit gelové nebo nalepovací nehty.
Návštěvní hodiny na oddělení traumatologie
po - pá | 15.00 - 17.00 | |
so - ne | 10.00 - 11.30 | 15.00 - 17.00 |
svátky | 10.00 - 11.30 | 15.00 - 17.00 |
Při dodržení návštěvních hodin zabráníte zbytečnému nedorozumění, obavám a stížnostem.
Za nemocným je možné přijít i mimo stanovený čas po dohodě s ošetřujícím personálem (telefonicky, osobně).
Několik zásad
- Na návštěvu u svých blízkých se psychicky připravte a buďte příjemně naladěni.
- S ohledem na zdravotní stav nemocného zvolte přiměřenou délku, dobu návštěvy a počet návštěvníků.
- Snažte se být partnery a spolupracovníky ošetřujícího personálu v péči o nemocného
- Pacienta povzbuzujte a uklidňujte, posilujte v něm vůli po léčbě a uzdravení. Respektujte jeho názory, myšlenky a obavy.
- Při rozhovoru s nemocným buďte přiměřeně iniciativní a nezatěžujte ho problémy, které nesouvisí s jeho zdravotním stavem. I mlčení a naslouchání má velký léčebný přínos.
- Berte, prosím, při své návštěvě ohled i na spolupacienty a chod oddělení.
- Pokud chcete nemocnému něco přinést, buďte přiměření a rozumní. U pacientů s dietou se řiďte pokyny ošetřujícího personálu. Nenoste velké množství potravin, které rychle podléhají zkáze.
- Pokud svému blízkému při loučení sdělíte termín a čas příští návštěvy, snažte se slovo dodržet.
Informace pro hospitalizované
Pobyt v nemocnici od A do Z
Na klinice jsou většinou hospitalizováni pacienti po úrazech, ale i na doporučení odborného nebo ošetřujícího lékaře. K plánované hospitalizaci jsou pacienti přijímáni v dopoledních hodinách. Léčebný a ošetřovatelský plán péče je stanoven v průběhu osm hodin od přijetí a mění se dle zdravotního stavu pacienta. Informace o zdravotním stavu nemocných, průběhu léčby a operačním výkonu podává ošetřující lékař nebo přednosta kliniky.
Veškeré osobní věci si můžete uschovat do uzamykatelné skříně a nočního stolku, které jsou součástí každého lůžka.
Přijímající sestra se Vám představí a také Vás uvede na pokoj, na kterém bude ležet. Seznámí Vás s chodem oddělení, Domácím řádem, Právy pacientů a léčebným režimem.
Ošetřující lékař si pro správné zahájení léčby prostuduje Vaši zdravotní dokumentaci, zeptá se Vás na léky, které pravidelně a dlouhodobě užíváte. Informuje Vás o dalších postupech. Všechny ordinace (vyšetření, léčbu, konzilia), vizity, důležitá sdělení a upozornění zaznamenává do zdravotnické dokumentace. Stanoví lékařský plán péče.
Sestra postupuje dle ordinací ošetřujícího lékaře, např. odběry biologického materiálu (krev, moč) pro laboratorní vyšetření a také sama plánuje a realizuje ošetřovatelskou péči. Při odběru ošetřovatelské anamnézy se Vás bude ptát i na Vaše zdravotní problémy, které nemusí souviset s onemocněním, pro které jste hospitalizován. Získané informace si poznamená do výše uvedeného formuláře a do zdravotnické dokumentace. Na základě informací si stanoví ošetřovatelský plán.
Ošetřující lékař Vás obeznámí s přeložením na jiné oddělení nebo s převozem do jiného pracoviště. Vysvětlí Vám důvod a také bude informovat Vaši rodinu. U sociálních pacientů se informuje sociální sestra, která zařídí vše potřebné. Informovaný souhlas je Vaše svobodné rozhodnutí ke složitějším zákrokům, případně odmítnutí navrhnuté diagnostiky, léčby, hospitalizace. Musí se dokladovat v písemné podobě jako „informovaný souhlas“ ve Vaší zdravotnické dokumentaci.
Pohyblivým pacientům se strava podává tabletovým systémem třikrát denně ke stolu. Ležícím pacientům se podává strava k lůžku, a pokud je to nutné, všeobecná sestra, zdravotní asistent nebo ošetřovatelka pacienta nakrmí. Strava se podává dle dietního režimu na základě ordinace lékaře.
Vzdálení se mimo ošetřovací jednotku z oddělení je nutné hlásit sestře, která má službu. U starších pacientů a dlouhodobě hospitalizovaných se snažíme zachovat soběstačnost. V případě nutnosti je stále na oddělení rehabilitační pracovník, který na základě žádosti provádí cvičení (např. vertikalizaci na lůžku, chůzi, dechová cvičení) pro obnovu činností, které jsou nezbytné pro všední činnosti a zajištění kvality života.
Návštěvní doba je omezená dle návštěvních hodin. Je zde možnost navštívit pacienta i mimo stanovený čas po domluvě s personálem - upřednostňujeme návštěvy v odpoledních hodinách. V dopoledních hodinách pacienti absolvují léčebné a diagnostické postupy.
Do kontaktu přijdete především se všeobecnými sestrami, které plní lékařské ordinace dle léčebného režimu a poskytují komplexní ošetřovatelskou péči, kterou si stanovily na základě individuálního ošetřovatelského plánu. Sestra objektivně pozoruje pacienta a veškeré změny hlásí lékaři a pečlivě zaznamenává do ošetřovatelské dokumentace. Vede práci ošetřovatelek a sanitářů, kteří vykonávají práci dle svých kompetencí na oddělení.
Za Vaši léčbu zodpovídá Váš ošetřující lékař. Informuje Vás a Vaše blízké (dle Vašeho souhlasu) o Vašem zdravotním stavu, o diagnostických a léčebných zákrocích, o očekávaném vývoji léčby. Rád odpoví na Vaše dotazy. Do kontaktu se můžete dostat také s jinými odbornými pracovníky - ošetřovatelky, sanitáři, rehabilitační pracovníci, psychologové, konziliáři, nutriční terapeut nebo sociální sestra.
Pacient je propuštěn po provedení potřebných vyšetření a ošetření a při stabilizovaném zdravotním stavu, kdy lze další péči poskytnout ambulantně. Pacient je většinou propouštěn v dopoledních hodinách.