Fakultní nemocnice Olomouc má nové internetové stránky, cestu k informacím urychlí vyhledávač
22. května 2019Nové webové stránky spustila v pondělí 20. května 2019 Fakultní nemocnice Olomouc. Největší zdravotnické zařízení na střední Moravě změnilo svou internetovou prezentaci po dvanácti letech. Nový systém na míru, který realizoval tým vývojářů olomoucké společnosti ESMEDIA, vychází z analýzy preferencí a chování návštěvníků. Vedle dnes již samozřejmé responzivity stránek, tedy jejich schopnosti přizpůsobit se každému displeji, nemocnice uživatelům usnadní cestu k požadovaným informacím interním vyhledávačem. Páteřní web navíc doplní v blízké budoucnosti samostatné prezentace jednotlivých klinik a oddělení v jednotném designu.
„Při koncipování nového webu jsme si prostudovali statistiky Google Analytics, z nichž mimo jiné vyplývalo, že velká část uživatelů nemíří přímo na stránky klinik a oddělení, nýbrž k rychlé orientaci v množství informací využívá vyhledávání. To však doposud na stránkách nemělo adekvátní pozici a prostor a nefungovalo tak, jak by na moderních stránkách mělo,“ vysvětluje hlavní změny vedoucí Odboru marketingu FN Olomouc Ing. Veronika Jeřábková.
Nová webová prezentace proto naopak na rychlé orientaci v mase údajů prostřednictvím vyhledávače staví. „Nový web nyní automaticky zaznamenává cestu uživatele po vyhledávání a sbírá data o jeho kompletní návštěvě tak, aby se systém mohl učit vytvářet nové vztahy mezi výsledkem a vyhledávanou frází. Pak stačí zadat jen část hledaného termínu či názvu pracoviště a požadované informace si vybrat ve výsledku vyhledávání,“ popisuje Ing. Jeřábková s tím, že inspirací k novému webu FN Olomouc byly stránky některých prestižních zahraničních nemocnic, například Mayo Clinic, Cleveland Clinic nebo Rush University Medical Center.
Podle jednatele společnosti ESMEDIA Pavla Sedláčka stojí nový web na robustním backendu, díky kterému je načítání rychlé a webová aplikace stabilní. „Dalšími benefity nového webového řešení jsou například interaktivní graf vytíženosti lékárny v reálném čase nebo infografika zobrazující aktuální zásoby krve pro podporu spolupráce s dárci,“ vypichuje Pavel Sedláček.
Ze statistik Google Analytics také vyplynulo, že geometrickou řadou roste počet uživatelů, kteří si webové stránky prohlížejí na dotykových zařízeních - telefonech či tabletech. Zcela zásadní pro novou podobu webu FN Olomouc je tedy jeho responzivita, tedy schopnost přizpůsobovat se zařízení, v němž si uživatel stránky prohlíží. „Pro větší komfort uživatelů s dotykovými telefony a tablety využívá web dlaždicový systém,“ dodává vedoucí Odboru marketingu.
V následujících týdnech a měsících nemocnice nejen doplní anglickou mutaci páteřního webu, ale pustí se i do přípravy webových prezentací některých klinik a oddělení a zejména sjednocení jejich designu. „V první fázi je chceme všechny přizpůsobit jednomu vzoru. V druhé fázi budeme rozšiřovat samostatné prezentace o další pracoviště,“ doplňuje Ing. Jeřábková.