Snadné čtení

Vítejte ve Fakultní nemocnici Olomouc. Na této stránce vám poskytneme informace v jednoduchém jazyce (režim snadného čtení). Nabídku, kterou vidíte níže, stačí postupně poklikem rozbalit a dozvíte se, co z dané oblasti potřebujete vědět.

Fakultní nemocnice Olomouc (někdy také psáno jako FN a FNOL) je největší nemocnice v Olomouckém kraji.

Nemocnice je velký dům, kde se léčí nemocní lidé.

Těmto lidem se říká pacienti.

Pacienty ošetřují lékaři a zdravotní sestry.

Ve fakultní nemocnici pomáhají také studenti, kteří studují vysokou školu. Studují ji proto, aby mohli být lékaři a zdravotní sestry.

Fakultní nemocnice Olomouc patří pod Ministerstvo zdravotnictví České republiky.

Všechny naše budovy mají bezbariérový vstup. Někdy musíte zazvonit na personál, který vám pomůže.

Bezbariérový přístup naní do budovy O, budovy P1, budovy V a budovy WA. Objekty, do nichž není bezbariérový přístup jsou v Mapě areálu označené tímto symbolem. 

Na vstupu do budov si můžete půjčit vozík pro přepravu pacientů, kteří špatně chodí. Pokud byste vozík potřebovali a žádný tam nebyl, požádejte personál.

 

V nemocnici léčíme lidi.

Těmto lidem říkáme pacienti.

Někdy musíme pacienty vyšetřit přístroji.

Někdy stačí jen krátké ošetření v místnosti, které říkáme ambulance.

Někdy musí zůstat pacient v nemocnici i několik dní na lůžkovém oddělení.

Někdy musíme pacienta operovat, abychom ho vyléčili.

V nemocnici máme mnoho ambulancí a mnoho oddělení.

Jsou rozděleny podle toho, jaké nemoci se zde léčí.

Každá ambulance a oddělení mají svůj název.

Tento název je napsán na dveřích, na mapách v areálu i na budovách.

Při kliknutí SEM se vám otevře seznam všech ambulancí a oddělení.

Platit můžete za léky v lékárně. (Chcete vědět více o lékárně? Klikněte SEM.)

Platit se v naší nemocnici musí za parkování. (Chcete vědět více o parkování v nemocnici? Klikněte SEM.)

Platit se u nás musí za ošetření na pohotovosti. (Chcete vědět více o pohotovosti? Klikněte SEM.)

Platit můžete všude hotově (bankovkami a mincemi) nebo platební kartou.

   

Fakultní nemocnice Olomouc sídlí na adrese Zdravotníků 248/7, Olomouc.

Máme v areálu mnoho budov, každá je označena velkým písmenem. Takto jsou označeny také v mapě areálu. 

Pokud potřebujete s něčím pomoci či poradit, volejte telefonní číslo 588 441 111.

Můžete nám také napsat e-mail na adresu info@fnol.cz.

Pokud potřebujete vyhledat konkrétního lékaře, zavolejte na 588 441 111. Telefon zvedne spojovatelka, která vás spojí s tím, koho hledáte.

MAPA AREÁLU (ZVĚTŠIT JI MŮŽETE POKLIKEM)

Jedete k nám tramvají?

Do Fakultní nemocnice Olomouc se dostanete tramvají č. 4, 6, 1. Vystoupíte na zastávce Brněnská. Odtud vede chodník do nemocnice. 

Jedete k nám autobusem?

Do areálu jezdí také autobus městské hromadné dopravy č. 42. Zastavuje na zastávkách: FN,Ortopedie, FN, U Lékárny, FN, III.interní klinika, FN, ředitelství a FN, alergologie

Jedete k nám autem?

Areál Fakultní nemocnice Olomouc má tři vjezdy:

  • Z ulice Hněvotínská
  • Z ulice Hněvotínská – 2
  • Z ulice I.P.Pavlova
  • Z ulice Vojanova (k parkovišti pod Dětskou klinikou)
 Vjezd z ulice Hněvotínská Vjezd z ulice Hněvotínská 2
 Vjezd z ulice I. P. Pavlova  Vjezd z ulice Vojanova

Pokud přijedete autem, po zmáčknutí tlačítka u vjezdové brány si vytisknete si vjezdový lístek. Závora se zvedne a vy můžete vjet a zaparkovat na některém volném místě. V areálu jsou i velká parkoviště. Vyznačena jsou na této mapě modře (mapku můžete zvětšit poklikem):

 

Vjezdový lístek si uschovejte. Budete ho potřebovat při výjezdu. Když lístek ztratíte, zaplatíte pokutu 500 Kč.

Než z areálu vyjedete, musíte za vjezd a parkování zaplatit. Zaplatíte u některého z těchto automatů.

Platební automat Platební automat

Vjezdový lístek u automatu načtete a postupujete dále podle pokynů na automatu.

Na mapce areálu jsou platební automaty vyznačeny tímto symbolem: symbol automatu

Až uhradíte poplatek za parkování, můžete z areálu vyjet.

Cena za vjezd a parkování v areálu Fakultní nemocnice Olomouc je:

  • Prvních 30 minut parkování stojí 5 Kč.
  • Za každých dalších 60 minut parkování zaplatíte 20 Kč.

 

  • Chcete si naplánovat cestu do FN Olomouc autem? Klikněte SEM.

  • Chcete si naplánovat cestu do FN Olomouc hromadnou dopravou? Klikněte SEM.

 

 

Ombudsman ve Fakultní nemocnici Olomouc je člověk, který pomáhá pacientům a návštěvníkům nemocnice.

Pomůže a poradí vám, když si s něčím ve Fakultní nemocnici nevíte rady.

Ombudsman pomůže, když se k vám někdo chová hůř než k ostatním lidem.

Prošetří vaši stížnost a podnět ke zlepšení služeb v nemocnici.

Má kancelář v budově YF, kam za ním můžete přijít.

Můžete mu zavolat na číslo 588 442 521.

Můžete mu také napsat email na adresu ombudsman@fnol.cz

Chcete vědět více o činnosti Ombudsmana. Klikněte SEM.

Pohotovost je místo, kde vás ošetří i mimo běžnou pracovní dobu ostatních ambulancí, nebo když vás nemůže ošetřit váš praktický lékař. Na pohotovosti musíte za ošetření zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo platební kartou.

Ve Fakultní nemocnici Olomouc máme tyto pohotovosti:

POHOTOVOST PRO DOSPĚLÉ

Pohotovost pro dospělé pacienty je umístěna na oddělení urgentního příjmu v budově A. Je to modrá budova uprostřed nemocnice. Přístup je bezbariérový. 

Budova A - modrý monoblok Recepce Oddělení urgentního příjmu

Dospělé pacienty zde ošetřujeme v této době:

Pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek: 15.00hodin – 7.00 hodin

Sobota, neděle, svátky: celý den (24 hodin)

Při příchodu na urgentní příjem se musíte zaregistrovat. Zaregistrujete se tak, že si vytisknete pořadové číslo (obrázek vyvoláváku). Jakmile se nad dveřmi rozsvítí vaše číslo, vstoupíte dovnitř. Zdravotní sestřičce ukážete kartičku pojištěnce. (obrázek)

Na urgentním příjmu musíte za ošetření zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo platební kartou. 

  

 

POHOTOVOST PRO DĚTI

Na pohotovosti ošetřujeme nemocné děti v době, kdy je nemůže ošetřit jejich praktický dětský lékař.

Pohotovost pro děti je v budově Dětské kliniky. Budova dětské kliniky je označena písmenem Q1. 

  • Budova Dětské kliniky (budova Q) 

 

Pohotovost pro děti má otevřeno v těchto časech:

Pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek:  15.00 hodin - 7.00 hodin

Sobota, neděla a svátky:  7.00 hodin - 7.00 hodin (24 hodin – celý den)

Při příchodu předložíte sestřičce u okýnka s nápisem REGISTRACE kartičku pojišťovny dítěte.

Za ošetření musíte zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo kartou. 

  

 

ZUBNÍ POHOTOVOST

Na zubní pohotovosti vám ošetří úrazy zubů, čelisti a obličeje. Na zubní pohotovosti neošetřují zubní kazy a jiná běžná onemocnění v ústech.

Zubní pohotovost najdete v budově označené písmenem R. Vstup do budovy je bezbariérový.

Budova R  Budova R - vstup na zubní pohotovost

Pohotovost je zde otevřená v těchto časech:

Sobota, neděle, svátky: 8.00 - 16.00 hodin

Když je pohotovost v budově R zavřená a vy máte zranění, při kterém teče krev nebo může ohrožovat váš život, ošetří vás na urgentním příjmu.

Na zubní pohotovosti musíte za ošetření zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo platební kartou. 

  

 

POHOTOVOST UŠNÍ – NOSNÍ – KRČNÍ (= POHOTOVOST ORL)

Na pohotovosti ORL ošetřujeme pacienty, které mají zranění ucha, nosu nebo v krku, nebo kteří mají bolest ucha, nosu nebo krku a potřebují rychle ošetřit.

Pohotovost ORL najdete v budově E. Přístup je bezbariérový. 

Budova E Příjmové okénko 

 

Pohotovost ORL má otevřeno:

Pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek:  15.00 hodin - 7.00 hodin

Sobota, neděla a svátky:  7.00 hodin - 7.00 hodin (24 hodin – celý den)

Při příchodu předložíte sestřičce u okýnka s nápisem REGISTRACE kartičku pojišťovny.

Za ošetření musíte zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo kartou.

  

 

OČNÍ POHOTOVOST

Na Oční pohotovosti ošetřujeme pacienty, které mají zranění oka, nebo které bolí oči a potřebují rychle ošetřit.

Oční pohotovost najdete v budově E. Přístup je bezbariérový. 

Oční pohotovost má otevřeno:

Pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek:  15.00 hodin - 7.00 hodin

Sobota, neděla a svátky:  7.00 hodin - 7.00 hodin (24 hodin – celý den)

Při příchodu předložíte sestřičce u okýnka s nápisem REGISTRACE kartičku pojišťovny.

Budova E Registrace pacientů

 

Za ošetření musíte zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo kartou.

  

URGENTNÍ PŘÍJEM

Urgentní příjem je místo, kde se ošetřují pacienti, kterým se náhle zhoršil zdravotní stav. Ošetřují se zde pacienti, kteří potřebují okamžitou pomoc.

Urgentní příjem se nachází v budově označené písmenem A a má otevřeno 24 hodin každý den v roce. Přístup je bezbariérový.

Budova A - modrý monoblok Oddělení urgentního příjmu - Registrace pacientů

Při příchodu na urgentní příjem se musíte zaregistrovat. Vytisknete si pořadové číslo. Jakmile se nad dveřmi rozsvítí vaše číslo, vstoupíte dovnitř. Zdravotní sestřička po vás bude vyžadovat kartičku pojištěnce.

  • Vyvolávací systém na Oddělení urgentního příjmu

 

Na urgentním příjmu musíte za ošetření zaplatit 90 Kč. Zaplatit můžete hotově nebo platební kartou. 

  

Pokud jdete do nemocnice na více dní, vezměte si s sebou:

  • Doklady:
    • občanský průkaz nebo pas
    • průkazku pojišťovny
  • Dokumenty
    • lékařské zprávy; požádejte svého lékaře, aby vám pomohl dokumenty připravit
    • doklad o pracovní neschopnosti (neschopenku), pokud vám ho lékař dal
  • seznam léků, které berete
  • seznam léků, na které máte alergii; pokud nevíte, poraďte se se svým lékařem
  • léky - všechny léky, které berete, v původním balení
  • oblečení:
    • pyžamo nebo domácí oblečení
    • župan
    • přezůvky, které nekloužou
    • spodní prádlo
  • věci pro hygienu:
    • kartáček na zuby a pastu
    • sprchový gel
    • ručník
  • zdravotní pomůcky, například:
    • brýle
    • naslouchátka a náhradní baterie
    • berle, hole, ortézy, chodítka
  • další věci, které se můžou hodit:
    • mobil a nabíječka
    • sluchátka
    • drobné peníze
    • kniha nebo něco, čím se zabavíte

Neberte si:

  • velkou částku peněz
  • drahé šperky
  • jiné drahé věci:
    • Neberte si je, aby vám je někdo neukradl.
    • Pokud si je vezmete, můžete je uložit v nemocnici do trezoru.
    • Pokud svoje věci do trezoru nedáte a přijdete o ně, nemůžete za to vinit nemocnici.
  • zbraně
  • alkohol, cigarety a jiné drogy

Lékárna je místo, kde se prodávají léky a zdravotní pomůcky.

Ve Fakultní nemocnici Olomouc jsou dvě lékárny:

Hlavní lékárna

Hlavní lékárna je budova označena písmenem Z. 

  • Budova Hlavní lékárny (budova Z)

 

V Hlavní lékárně je otevřeno: 

pondělí

7:30 - 17:00

zdravotnické potřeby 7:30 - 16:00

úterý

7:30 - 17:00

zdravotnické potřeby 7:30 - 16:00

středa

7:30 - 17:00

zdravotnické potřeby 7:30 - 16:00

čtvrtek

7:30 - 17:00

zdravotnické potřeby 7:30 - 16:00

pátek

7:30 - 17:00

zdravotnické potřeby 7:30 - 16:00

sobota

8:00 - 12:00

zdravotnické potřeby ZAVŘENO

neděle

zavřeno

zdravotnické potřeby ZAVŘENO

 

Lékárna 24

Lékárna 24 je ve vestibulu budovy A. Je to modrá budova uprostřed areálu. 

Budova A Lékárna 24

Lékárna 24 má otevřeno 24 hodin každý den. V Lékárně 24 si můžete léky vyzvednout i po pracovní době v POHOTOVOSTNÍM OKÉNKU. (foto)

Za vyzvednutí léků v pohotovostním okénku neplatíte žádné další poplatky.

Lékárna 24 má otevřeno:

pondělí

7:30 - 15:30

OD 15.30 JE OTEVŘENO POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

úterý

7:30 - 15:30

OD 15.30 JE OTEVŘENO POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

středa

7:30 - 15:30

OD 15.30 JE OTEVŘENO POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

čtvrtek

7:30 - 15:30

OD 15.30 JE OTEVŘENO POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

pátek

7:30 - 15:30

OD 15.30 JE OTEVŘENO POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

sobota

POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

neděle

POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

POHOTOVOSTNÍ OKÉNKO

 

Pacienty, kteří jsou hospitalizovaní na lůžkových odděleních ve Fakultní nemocnici, můžete navštívit nejlépe v tuto dobu:

pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek

15:00 - 17:00 hod.

sobota, neděle a svátky

10:00 - 11:30 hod. a 15:00 - 17:00 hod.

Někdy je možné navštívit pacienta i v jinou dobu. Je nutné se na tom předem domluvit s personálem lůžkového oddělení, kde pacient leží.

Personál je lékař nebo zdravotní sestra, kteří na oddělení pracují. Poznáte je podle jmenovky připnuté na oblečení. 

Lékaři Sestry